Allmänna villkor för boende på Smart Hotels 

Dessa villkor gäller mellan företaget Smart Hotels No 1 AB med organisations nr: 559465–9020 och företaget eller innehavaren av bokningen. 

Villkor för bokning av boende:  

För att boka/ingå i ett avtal med Smart Hotels avseende boende skall kunden, som är ansvarig för bokningen, vara minst 20 år gammal.  
I grundpriset ingår endast boende.  

Tillval: Sänglinne, handdukar och städning mot extra kostnad.  

För gruppbokning ska en kontaktperson utses. Kontaktpersonen ansvarar för gruppens bokningar/beställningar och är gruppens kontaktperson under hela vistelsen.  
OBS! Namn, personnummer och mobilnummer till samtliga gäster skall meddelas Smart Hotels mailledes till info@smarthotels.se senast 3 arbetsdagar före ankomst. 

 

Bekräftelse av bokning:  

Vid mottagande av bokningsbekräftelsen (detta avtal) skall kunden/kontaktpersonen kontrollera så att alla uppgifter stämmer. Det är kunden/kontaktpersonen som ansvarar för att uppgifterna på bokningsbekräftelsen är korrekta. Bokningsbekräftelse skickas via Oneflow för signering.  

Smart Hotels har rätt att begära bokningsavgift, deposition eller annan förskottsbetalning som villkor för att bekräfta bokningen. Detta avtal är då bindande förutsatt att avgiften erläggs inom avtalad tid.   

Om gästen avbokar ett rum utan hänsyn till villkoren om frister för avbokning har Smart Hotels rätt att behålla avgift och deposition enligt detta avtal.   

Om Smart Hotels och kund kommit överens om ett fast pris för en längre period så är den överenskommelsen bindande och går heller inte att avboka. 

 

Betalning: 

Gästen informeras om logipriset i samband med bokning och/eller bekräftelse. Betalning görs i förskott avseende överenskommen tidsperiod.  

Avgift för kontroll/besiktning av rum debiteras före incheckning.   

Efter det att bokningen har bekräftats har Smart Hotels rätt att höja priset på följande grunder:   

Ändringar av lagar som påverkar priset.   

Myndighetsbeslut som påverkar priset.   

Höjning av allmänna kostnadsnivån.   

Gästen informeras skriftligen om prisändringar.   

 

Deposition: 

En deposition skall vara betald senast 30 dagar före ankomst eller enligt bokningsbekräftelse. Depositionen avser säkerhet för skador på rummet och utebliven betalning för logi eller andra skador. Ränta utgår inte på depositionen. Depositionen återbetalas när alla gästens förpliktelser har uppfyllts, att rummet lämnas i samma skick som vid incheckning. När dessa skyldigheter har uppfyllts kommer depositionen återbetalas. Återbetalning sker normalt inom 14 arbetsdagar med reservation för eventuella helgdagar. Smart Hotels har rätt att använda depositionen för att helt eller delvis täcka gästens betalningsförpliktelser, att reparera eventuella skador i studion, kostnader för städning och avlägsnande av eventuella föremål eller andra liknande kostnader samt för relaterade administrativa kostnader.  

 

Avbokningsregler: 

Upp till och inkluderat 30 dagar före ankomstdatum, kan 100 % av rumsnätterna avbokas utan kostnad 

Efter 29 dagar och upp till 15 dagar före första ankomstdatum, kan 25 % av det senast uppdaterade antal rumsnätter, avbokas utan kostnad. Avbokning utöver detta debiteras fullt pris enligt avtalet. 

Efter 14 och upp till 8 dagar före första ankomstdatum, kan 10% av det senast uppdaterade antal rumsnätter avbokas utan kostnad. Avbokning utöver detta debiteras fullt pris enligt avtalet 

Efter 7 dagar före första ankomstdatum blir 100 % av det senast uppdaterade antal rumsnätter debiterat fullt pris enligt avtalet. 

 

Avbokning skall ske skriftligen till info@smarthotels.se  Uppge alltid namn, bokningsnummer och bokad ankomstdag.  

 

Avbokning efter ankomst: 

Det är 30 dagars avbokningstid, önskar ni checka ut tidigare utgår debitering gällande avbokningstiden. 

Smart hotels har rätt att avboka gästen om denne väsentligen bryter mot detta avtal. Se omedelbar utcheckning nedan. Efter sådan avbokning skall gästen checka ut vid tidpunkt som Smart hotels meddelar.   

 

Omedelbar utcheckning   

Utcheckning sker med omedelbar verkan om:   

Ni inte betalar enligt överenskommelse.   

Ni uppträder störande.   

Ni skadar rummet uppsåtligen.   

Ni röker inne i rum el övriga byggnader på området. Rökning endast tillåten på anvisad plats.  

Fler personer än bokat använder studion för dygnsvila.   

Ni bedriver brottslig verksamhet i byggnaden.  

Myndighet begär att du skall lämna rummet.  

Om rummet inte underhålls/städas regelbundet under din pågående vistelse.  

Vid omedelbar utcheckning gäller följande: Ingen återbetalning sker och damage fee kan tillkomma.  

 

Alternativ logi   

Om Smart Hotels på grund av extraordinära händelser inte har möjlighet att tillhandahålla de bokade rummet/rummen har Smart Hotels rätt att erbjuda annan logi till gästen utan extra avgift.   

Som extraordinära händelser räknas till exempel: pandemi, vattenskada, olyckor, brand, strejk, naturkatastrofer, avbrott i energiförsörjning, vatten och avloppsavbrott, avbrott i värmeleverans, internetanslutningsavbrott, underhåll av vatten och avlopp med mera. Extraordinär händelse som orsakas av Smart Hotels leverantörer skall anses frigöra Smart Hotels från ansvar.   

Ankomst:  

Gästen får disponera rummet från kl. 15:00 på ankomstdagen till kl. 11:00 på avresedagen. Vid ankomst utöver receptionens öppettider behöver gästen/företaget höra av sig till receptionen för överenskommelse om koder till nyckel. 

Reklamation:  

Klagomål på boendet skall framföras till receptionen eller email till info@smarthotels.se så snart som möjligt, dock senast kl 12:00 dagen efter ankomst. Om inte rummet som tillhandahållits är i avtalat skick och Smart Hotels inte kan åtgärda detta inom rimlig tid, eller erbjuda ett likvärdigt boende har Kund rätt att säga upp avtalet. 

Ansvar för egendom/vållande av skada:  

Smart hotels ansvarar Ej för kvarglömda/borttappade/stulna saker. Kunden är ansvarig för skada i de fall kunden själv, eller någon i dess sällskap, genom försummelse vållat en skada. 

 

Övriga skyldigheter:  

Kunden/gästerna skall vårda boendet väl och följa följande ordningsregler, anvisningar och bestämmelser som gäller för boende hos Smart Hotels 

·        Kunden/gästerna skall mellan kl. 22:00 och kl. 08:00 iaktta största hänsyn och tystnad gentemot andra gäster. Följs inte denna regel så tillkommer en kostnad på 10.000 kr. 

·        Kunden ansvarar för skador som uppstår på fastigheten och dess inventarier i de händelser skadan har orsakats av att kunden eller gästerna i sällskapet eller någon annan, som bereds tillträde på grund av kunden till boendet, har varit vårdslös. 

·        Kunden skall hålla rent efter sig, och ej skräpa ner utomhus eller i gemensamma utrymmen. Vi påminner om den nya lag i Sverige som tillkom 2021 att man inte får slänga fimpar eller skräp. Det blir då böter på 800 kr. 

·        Kunden ska själv städa sitt boende om inget annat är överenskommet vilket i så fall ska stå i bekräftelsen. Kunden städar enligt våra städrutiner som finns uppsatta, Boendet skall hållas i gott skick. Är detta inte skött kan saneringsavgifter tillkomma. Slutbesiktning debiteras 625: -  

·        Det är mycket viktigt att kunden sover med lakan. Om kunden sover utan lakan, tillkommer avgift på 1000 kr för nytt täcke, kudde och bäddmadrass. 

·        Kunden/gästerna i sällskapet får ej ställa upp tält, husvagn eller husbil i området.  

Ej heller får boende installera musikanläggning eller annan störande utrustning i boendet eller i direkt anslutning till boendet. Kunden får ej heller ha spisplattor eller mikro på rummet. 

·        Boende får ej utnyttja gemensamma utrymmen för att övernattning eller flytta möbler från gemensamhetsutrymmen in till sina rum. 

Enbart innehavaren/gästen som står på bokningen får övernatta i rummet. Besök på rummet är endast tillåtet fram till klockan 20.00.